liderem dostępności

Likwidacja największych barier w dostępności cyfrowej wewnętrznych systemów wspierających procesy dydaktyczne i administracyjne
Zadanie ma zasadniczy wpływ na wzrost dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami, gdyż przyczyni się do likwidacji najważniejszych barier wynikających z braku dostępnych cyfrowo stron i aplikacji wewnętrznych Politechniki Poznańskiej.
Skutkiem ogółu przewidzianych do realizacji zadań szczegółowych będzie opracowanie rozwiązań, które systemowo poprawią dostępność cyfrową serwisów i systemów, zarówno użytkowanych przez studentów, jak i pracowników uczelni.
Rozbudowa zbioru danych dotyczących infrastruktury architektonicznej uczelni o dane związane z zakresem dostępności informacyjnej poszczególnych sal, miejsc pracy konkretnych osób oraz informacji niezbędnych do określenia dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej obiektów uczelni
Usprawnienia procesu obsługi pracowników obejmujący wdrożenie dostępnych procesów cyfrowych (również w formie obsługiwanej przez urządzenia mobilne) wspierających obieg dokumentów
Opracowanie usługi e-Kancelaria – elektroniczna obsługa obiegu dokumentów w uczelni (dokumenty, korespondencja przychodząca, wychodząca, pisma wewnętrzne)
Aktualizacji danych słownikowych w systemie ERP na temat pomieszczeń i budynków za pomocą zintegrowanego elektronicznego procesu w systemie EOD
Wprowadzenie systemu do monitorowania dostępności cyfrowej ramach budowanego systemu do ewidencjonowania systemów i serwisów
Rozbudowa istniejącej platformy e-Kursy (LMS Moodle) o zestaw narzędzi wspomagających dostępność cyfrową
Dostosowanie systemów informatycznych użytkowanych w uczelni (w tym e-Poczta, e-Programy, e-Stypendia) do standardu WCAG 2.2. AA
Opracowanie dostępnego cyfrowo, wspólnego szablonu do kreowanych stron internetowych
Rozwój systemu do nawigacji budynkowej - wdrożenie beaconów w budynku A30 (w tym prace programistyczne)
Budowa otwartego repozytorium danych jako elementu zwiększającego dostępność wyników badań naukowych
Przygotowanie wewnętrznych szkoleń dla pracowników (za pośrednictwem platformy e-Kursy) na temat tworzenia dostępnych dokumentów i treści multimedialnych oraz podstaw dostępności cyfrowej
Opracowanie standardów dostępności cyfrowej
Rozbudowa zbioru danych dotyczących infrastruktury architektonicznej uczelni o dane związane z zak...
Usprawnienia procesu obsługi pracowników obejmujący wdrożenie dostępnych procesów cyfrowych (r...
Opracowanie usługi e-Kancelaria – elektroniczna obsługa obiegu dokumentów w uczelni (dokumenty,...
Aktualizacja danych słownikowych w systemie ERP na temat pomieszczeń i budynków za pomocą zinteg...
Wprowadzenie systemu do monitorowania dostępności cyfrowej ramach budowanego systemu do ewidencjon...
Rozbudowa istniejącej platformy e-Kursy (LMS Moodle) o zestaw narzędzi wspomagających dostępnoś...
Dostosowanie systemów informatycznych użytkowanych w uczelni (w tym e-Poczta, e-Programy, e-Stypen...
Opracowanie dostępnego cyfrowo, wspólnego szablonu do kreowanych stron internetowych
Rozwój systemu do nawigacji budynkowej - wdrożenie beaconów w budynku A30 (w tym prace programist...
Budowa otwartego repozytorium danych jako elementu zwiększającego dostępność wyników badań na...
Przygotowanie wewnętrznych szkoleń dla pracowników (za pośrednictwem platformy e-Kursy) na temat...
Opracowanie standardów dostępności cyfrowej
Projekt pn. "Politechnika Poznańska liderem dostępności”
dofinansowany przez Unię Europejską