Politechnika Poznańska
liderem dostępności
flaga unijna na niebieskim tle

Zadanie 8.

8

Działania podnoszące kompetencje kadry Politechniki Poznańskiej z zakresu dostępności i wiedzy o niepełnosprawności (szkolenia, videokursy i wizyta studyjna na zagranicznej uczelni technicznej)

Cel

W ramach zadania planowane jest między innymi powołanie zespołu Liderów Dostępności, którzy staną się częścią jednostki ds. dostępności, pełniąc funkcję łącznika między osobami ze szczególnymi potrzebami a pracownikami wydziałów. Planuje się, aby każdy z wydziałów miał dwóch liderów, którzy będą mogli się wspierać i zastępować w pełnionych obowiązkach. Byłyby to osoby o odpowiednich predyspozycjach, empatyczne i komunikatywne, które wzięłyby udział w kompleksowym programie szkoleniowym, w tym warsztatach poza terenem uczelni. 

Kluczowe dla efektywnej pracy jednostki ds. dostępności (w tym Zespołu ds. Dostępności, Liderów Dostępności, koordynatora dostępności) jest przede wszystkim wyrównanie poziomu wiedzy wśród członków zespołu oraz nabycie specjalistycznej wiedzy z zakresu wsparcia i dostępności. W związku z powyższym planuje się organizację specjalistycznych szkoleń, których tematyka wyniknie z bieżącej diagnozy potrzeb.

Najważniejsze zadania szczegółowe:

Zadanie 8.1

Diagnoza potrzeb szkoleniowych, dopasowanie szkoleń i e-kursów do potrzeb zespołu ds. dostępności oraz opracowanie i wdrożenie długoterminowego planu realizacji szkoleń podstawowych, specjalistycznych wraz ze ścieżką nabywania kompetencji w ramach 8 obszarów dostępności, szczególnie dla nowo zatrudnionych i osób na stanowiskach kierowniczych

Zadanie 8.2

Organizacja wizyty studyjnej dla pracowników PP w uczelni technicznej w VAASA w Finlandii, zrzeszonej w EUNICE

Zadanie 8.3

Powołanie zespołu Liderów Dostępności

Zadanie 8.4

Szkolenie i warsztaty wyjazdowe dla Liderów Dostępności

Zadanie 8.5

Videokursy i e-kursy (opracowanie merytoryczne, nagranie, montaż i dostosowanie do potrzeb osób ze szczególnymi, w tym z niepełnosprawnościami), w tym kurs świadomościowy dla pracowników i studentów oraz kurs z zakresu reagowania na sytuacje kryzysowe

Zadanie 8.6

Udział członka zespołu ds. dostępności w studiach podyplomowych z prostego języka polskiego oraz systemowe wprowadzenia standardów PJP do stosowania na uczelni – seria szkoleń

Zadanie 8.7

Zakup symulatora starości typu GERT w celu realizacji szkoleń pracowników PP z dostępności architektonicznej i przeprowadzania audytów dostępności wszystkich budynków i pomieszczeń w celu opracowania Planu likwidacji barier architektonicznych i informacyjno-komunikacyjnych

Powiązane zadania

Ikona zadania
Zadanie 8.1

Diagnoza potrzeb szkoleniowych, dopasowanie szkoleń i e-kursów do potrzeb zespołu ds. dostępnoś...

Ikona zadania
Zadanie 8.2

Organizacja wizyty studyjnej dla pracowników PP w uczelni technicznej w VAASA w Finlandii, zrzeszon...

Ikona zadania
Zadanie 8.3

Powołanie zespołu Liderów Dostępności

Ikona zadania
Zadanie 8.4

Szkolenie i warsztaty wyjazdowe dla Liderów Dostępności

Ikona zadania
Zadanie 8.5

Videokursy i e-kursy (opracowanie merytoryczne, nagranie, montaż i dostosowanie do potrzeb osób ze...

Ikona zadania
Zadanie 8.6

Udział członka zespołu ds. dostępności w studiach podyplomowych z prostego języka polskiego or...

Ikona zadania
Zadanie 8.7

Zakup symulatora starości typu GERT w celu realizacji szkoleń pracowników PP z dostępności arch...

Projekt pn. "Politechnika Poznańska liderem dostępności”
dofinansowany przez Unię Europejską

Flaga unijna Funduszy Europejskich, Flaga Rzeczypospolitej Polskiej, Flaga Unii Europejskiej