Aktualizacja, opracowanie, wdrożenie i ewaluacja procedur zapewniających dostępność uczelni
Cel
Zadanie polega na horyzontalnym przeglądzie, aktualizacji, rozszerzeniu i monitorowaniu wdrażania procedur zapewniających dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami. Analizie będą poddane dokumenty regulujące szerokie spektrum działalności uczelni, w tym procesy rekrutacji, kształcenia i badań naukowych, przy czym wszystkie proponowane rozwiązania zostaną opracowane w taki sposób, by można je było z powodzeniem wdrożyć bez negatywnego wpływu na dotychczasowe funkcjonowanie uczelni.
Najważniejsze zadania szczegółowe:
- Horyzontalny przegląd obowiązujących w uczelni dokumentów, w tym statutu, regulaminu studiów i zarządzeń wewnętrznych wraz z analizą ich spójności pod względem praw osób z niepełnosprawnościami oraz przygotowanie i wdrożenie aktualizacji procedur obowiązujących w uczelni.
- Warsztaty dotyczące wypracowania brakujących procedur m.in. w zakresie:
- regulaminu ochrony przeciwpożarowej i zasad ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami,
- zasad prowadzenia badań naukowych,
- dokumentacji związanej z udzielanymi przez uczelnię zamówieniami publicznymi,
- zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
- Konsultacje i warsztaty w zakresie weryfikacji istniejących zapisów w dokumentach:
- regulaminie szkoły doktorskiej,
- zasadach udzielania świadczeń,
- regulaminie rekrutacji na kształcenie,
- zasadach rekrutacji do pracy,
- regulaminie organizacyjnym,
- regulaminie pracy,
- regulaminie i zasadach działania bibliotek systemu bibliotecznego,
- zasadach organizujących zajęcia z języków obcych, wychowania fizycznego,
- zasadach dotyczących funkcjonowania studiów podyplomowych oraz działania domów studenckich.